"Chinees nieuwjaar, ook bekend als het Lentefestival, is de belangrijkste van de Chinese feestdagen. Het wordt gevierd op de eerste dag van de eerste maand van de Chinese kalender, dat de dag is waarop de tweede (heel soms de derde) nieuwe maan nė het winter-solstitium plaatsvindt. Niet alleen in China en Taiwan, maar in vele Chinatowns in de wereld wordt het gevierd.". Google plaatst al jaren speciale logo's in het teken van van het Chinese Nieuwjaar en naast de Doodles werd ook de pagina met zoekresultaten met regelmaat voorzien van de nodige versiering, screenshots hiervan bekijk je onderaan.
Het einde van het Chinese nieuwjaarsfeest eindigt met het lantaarnfeest. Dat gebeurt op de 15e dag van het nieuwe jaar in de Chinese kalender. Op deze dag eet men tangyuan in suikersoep en hangen families lampionnen buiten. Ook in Korea en Japan wordt dit gevierd. Er werd 1 keer een logo geplaatst vanwege de Chinese papierkunst. De gemaakte decoraties worden gebruikt rond oud en nieuw om huizen mee te versieren.
Tevens hier ook de logo's in het teken van Koreaans Nieuwjaar (Seollal) en het Vietnamese Nieuwjaar. Deze vieringen vallen in principe altijd op dezelfde dag als het Chinees Nieuwjaar en Google heeft meerdere keren de logo's gecombineerd in de afgelopen jaren. Sinds 2013 worden er aparte logo's geplaatst op beide homepages.
Vanwege het jaar van de slang plaatste Google een interactief logo. Het ging om het spel Snake dat gespeeld kan worden. Een werkende kopie van de doodle bekijk je hier.
Het Chinees nieuwjaar werd in 2012 gevierd met twee verschillende logo's.
Het Chinees nieuwjaar werd in 2011 gevierd met twee verschillende logo's.
Het Chinees nieuwjaar werd in 2010 gevierd met vier verschillende logo's. De eerste werd geplaatst op 12 februari en de laatste op 28 februari. 2010 is het jaar van de tijger.
In 2009 vierde Google het nieuwe jaar met twee verschillende logo's.