Windows Vista - Documenten standaard opslaan op een andere schijf


Bestanden binnen "Documenten" (in Windows XP Mijn documenten) staan op een standaard locatie op de schijf waarop Windows geinstalleerd is, meestal de C schijf. Via het Start Menu kun je door op Documenten te klikken dan ook snel navigeren naar deze map. Echter is het ook mogelijk om de locatie van "Mijn documenten" te wijzigen naar een andere map / plek bijvoorbeeld op een andere schijf / partitie. Ditzelfde is mogelijk voor de andere mappen bijvoorbeeld de map "Afbeeldingen".

Ga hiervoor naar Start en klik met de rechtermuisknop op "Documenten" en kies Eigenschappen. In het venster dat opent klik dan op het tabblad "Locatie".

Door dan op de knop "Verplaatsen" te klikken kun je snel een nieuwe doellocatie aangeven, bestaande inhoud van Mijn documenten zal dan meer worden verplaatst naar de nieuwe locatie.

Hetzelfde is dus ook mogelijk voor andere mappen als Afbeeldingen en Muziek.

Documenten standaard opslaan op een andere schijf