Word 2007 - Opslaan als PDF bestand (plugin)


Word kan de mogelijkheid bieden om een document direct op te slaan als o.a. een PDF bestand. Echter door omstandigheden zit deze optie niet standaard in Office 2007 en Office 2007 Service Pack 1 ingebakken maar moet apart gedownload worden bij Microsoft en geinstalleerd worden voordat je deze optie kunt gebruiken. Deze tool is te downloaden op de Microsoft website. Die bereik je rechtstreeks door hieronder op de link te klikken. Op het moment dat je Service Pack 2 hebt geinstalleerd zal de PDF optie al standaard beschikbaar zijn en hoef je de plugin niet meer te installeren.



Eenmaal gedownload installeer het bestandje en doorloop de stappen. Zodra de installatie is voltooit komt er een optie beschikbaar onder het Opslaan menu in Word. Om een bestand nu op te slaan als een PDF bestand klik je rechtsboven op de Office knop en klik je op het pijltje achter Opslaan Als.

Hier is nu een optie bijgekomen om op te slaan als PDF. Klik op PDF of XPS en in het nieuwe venster om je document op te slaan is PDF automatisch geselecteerd.

Opslaan als PDF bestand