Outlook 2007 - Meerdere profielen gebruiken


Met Outlook 2007 is het mogelijk om meerdere profielen in te schakelen. Op deze manier kun je bijvoorbeeld meerdere e-mailadressen / accounts scheiden van elkaar, bijvoorbeeld werk en thuis op het moment dat je een laptop hebt. Verder krijg je dan bij het opstarten van Outlook de vraag welk profiel je wilt gebruiken en welke wordt geladen.

Om dit nu in te stellen ga binnen zowel Windows Vista als Windows XP naar Start en klik op het Configuratiescherm en klik daarna op "Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht". In het scherm dat volgt heb je dan de optie "E-mail" klik hierop.

Meerdere profielen gebruiken

Dan in het venster dat opent zie je drie opties staan genaamd "E-mail accounts, Gegevensbestanden en Profielen" klik hier op de knop "Profielen weergeven". Er opent dan een nieuw venster waarin het standaard profiel "Outlook" te zien is. Klik hier dan op de knop Toevoegen om een nieuw profiel toe te voegen. In het nieuwe venster dat opent geef een naam voor het profiel op naar wens. Hierna volgt de accountconfiguratie en kun je het e-mailaccount toevoegen, uiteraard kan dit later ook en kunnen later ook meerdere e-mailadressen worden toegevoegd.

Meerdere profielen gebruiken

Als je dit hebt afgerond klik dan onderaan op het vinkje voor de regel "Te openen profiel opgeven", hiermee wordt dan bij het starten van Outlook altijd de vraag gesteld welk profiel je wilt inschakelen zoals in de afbeelding hieronder. Je hebt dan twee verschillende profielen die los van elkaar staan en dus los van elkaar te gebruiken zijn, het is echter niet mogelijk om twee verschillende vensters met beide profielen tegelijk te openen.

Meerdere profielen gebruiken