Outlook 2007 - Back-up maken gegevens (E-mail, Contactpersonen, Agenda)


Back-ups zijn altijd verstandig en nu is het handige van Outlook dat je alle gegevens zoals alle e-mails, al je contactpersonen en je volledige agenda in 1 bestand kunt backuppen.

Hoe je een back-up terugplaatst zie je hier: Back-up terugzetten.

Ga bovenin in het menu naar Bestand >> Importeren en Exporteren. Een nieuw venster opent waar je klikt op de regel "Naar een bestand exporteren" en klik op volgende.

Back-up maken gegevens (E-mail, Contactpersonen, Agenda)

In het volgende scherm wordt gevraagd op welke manier je wilt exporteren. Nu is het zo dat je ook op deze manier bijvoorbeeld contactpersonen naar een Excel Spreadsheet kan exporteren op deze manier. In dit geval is het een back-up van alles naar één bestand en staat de optie "Bestand met persoonlijke mappen" al geselecteerd. Klik op volgende.

Back-up maken gegevens (E-mail, Contactpersonen, Agenda)

Dan is de vraag wat je wilt back-uppen. Standaard staat alleen Postvak IN geselecteerd. Om nu alle mappen en gegevens inclusief de agenda mee te nemen in de back-up scroll in het venstertje naar boven en klik op "Persoonlijke mappen". Zet dan onder het venstertje het vinkje aan voor "Inclusief submappen" en klik weer op volgende.

Back-up maken gegevens (E-mail, Contactpersonen, Agenda)

Als laatste dan de locatie waar het bestand opgeslagen moet worden. Klik eventueel op Bladeren om de standaard locatie aan te passen en klik daarna op Voltooien.

Back-up maken gegevens (E-mail, Contactpersonen, Agenda)

Als laatste voordat de back-up wordt gemaakt is er een bevestigingsscherm plus de mogelijkheid om het bestand te beveiligen met een wachtwoord. Voer hier dan eventueel het wachtwoord in als je dit wenst en klik daarna op OK om de back-up te maken.

Back-up maken gegevens (E-mail, Contactpersonen, Agenda)