Outlook 2007 - Automatische backup maken


Het is mogelijk om van de gehele inhoud van Outlook min of meer een automatische backup te laten maken naar je harde schijf. In deze backup worden dan alle gegevens meegenomen zoals ook de agenda en de contactpersonen maar uiteraard ook de e-mail. Om dit in te stellen heb je een aanvullend programma nodig afkomstig van Microsoft zelf dat is te downloaden via de onderstaande link. Na downloaden installeer het programma en herstart Outlook. Na het opstarten van Outlook ga rechtsbovenin naar Bestand en kies hieronder voor Backup.

Automatische backup maken

Er opent dan een klein venster met de opties voor de backup. Hierin staat dan voor de backup de "Persoonlijke mappen" aangegeven wat alles inhoud binnen Outlook.

Automatische backup maken

Door op de knop Options heb je dan de mogelijkheid om in te stellen om de hoeveel tijd je een backup wilt maken. Je krijgt dan elke keer een reminder om een backup te maken, deze backup maak je dan met een druk op de knop. Onder File Location selecteer je naar welke locatie je de backup wilt maken. De backup zal bestaan uit 1 .pst bestand. Druk na het instellen op de knop Save Backup. Met de plugin kun je ook later weer eenvoudig de backup terugzetten.

Automatische backup maken

Het backuppen zelf gebeurd na het afsluiten van Outlook door een druk op de knop "Save Backup".