Google GoRo, 1 april 2012


Vorig jaar in November lanceerde Google het initiatief genaamd GoMo om bedrijven te helpen om een voor mobiele apparaten geoptimaliseerde website te maken. Het project was een groot succes en inmiddels zijn er duizenden bedrijven geholpen en daarom komt Google nu met een geheel nieuw initiatief genaamd GoRo.

Kiesschijf

GoRo is erop gericht om bedrijven te helpen met het optimaliseren van hun website voor telefoons met een kiesschijf. Het blijkt dat veel mensen met zulke telefoons tegenwoordig vaak problemen hebben met het laden van een website van een bedrijf op deze toestellen. Het is belangrijk voor bedrijven om zich te richten op deze groep klanten want verwacht wordt dat deze telefoons met kiesschijf in 2015 meer gebruikt zullen dan smartphones. Recent gaf expert Roger Thornhill nog aan dat uiteindelijk touch screens vervangen zullen worden door kiesschijven en dat smartphones snel tot het verleden zullen behoren.

Op de bijbehorende website staan tips voor het maken van websites geoptimaliseerd voor telefoons met een kiesschijf en redenen waarom dit belangrijk is, Ready To GoRo?

GoRo