Google AdSense voor gesprekken, 1 april 2008


Google AdSense voor gesprekken Het team van Google AdSense introduceerde op 1 april 2008 een nieuwe advertentiemogelijkheid. Vanaf dat moment was het mogelijk met behulp van een onopvallend scherm op je hoofd en een AdSense helm relevante advertenties te tonen tijdens een 'offline' gesprek. Iedereen die deelnam aan het gesprek en ge´nteresseerd was in een getoonde advertentie kon direct op het scherm de advertentie aanklikken met de hand en automatisch met behulp van de nieuwe "Teleportation Technology (TM)" naar de 'site' getransporteerd worden of het product zelfs direct in de handen ontvangen.

Uiteraard was het mogelijk voor uitgevers om de advertenties aan te passen naar wens qua kleuren en is was mogelijk om bepaalde gesprekken te filteren zodat tijdens deze specifieke gesprekken de advertenties niet werden getoond. Er was vervolgens binnen het Google AdSense account terug te zien in de rapporten hoe humoristisch gesprekken waren, hoe lang iemand daadwerkelijk luisterde, etc.

Google AdSense voor gesprekken