AdWords Blimp Ads, 1 april 2011


Google Blimp Ads Het team van Google AdWords kwam op 1 april met een nieuwe manier van adverteren, Google Blimp Ads. Het ging hier om reclame zeppelins wat op zich al langer bestond maar in dit geval was de zeppelin, of ook gBlimp genoemd in de kleuren van AdWords en was de advertentie die hierop werd geplaatst ook in dezelfde opmaak als de advertenties naast de zoekresultaten.

De vloot van Google zou gaan vliegen over diverse grote steden en dus was dit de kans om een enorm groot publiek te bereiken. Als adverteerder kon je zelf bepalen hoe hoog de zeppelin moest gaan vliegen plus de locatie en het tijdstip. De advertentie kon eventueel ook specifiek gericht worden op evenementen zoals voetbalwedstrijden, concerten, etc. zodat het juiste publiek bereikt kon worden.

Succesverhalen

  • Once we started using blimps to advertise our blimps, our sales went through the roof!
  • I was trying to watch a solar eclipse when a blimp ad blocked my view...and that's how I signed up for my first yodeling lesson.
  • It was so hard to see the small ads on a computer screen, but now they're so clear on a big blimp.
  • My blimp ads consistently outperform my text ads in clicks, impressions, ROI, CTR, CPA, CPM, CPC, and even CPZ!

Foto

Een foto van een zeppelin hieronder.

Google Blimp Ads