AdWords Click-To-Teleport, 1 april 2012


Speciaal voor adverteerders heeft het team van Google AdWords Click-To-Teleport bedacht, nu beschikbaar in AdWords en DoubleClick als aanvulling op het vorig jaar in China ge´ntroduceerde Teleport Search. Met deze nieuwe functie wordt er een blauwe knop toegevoegd aan een advertentie zoals hieronder is te zien in de screenshot.

Het handige van de knop is dat een gebruiker hierop kan klikken en vervolgens automatisch geteleporteerd wordt naar de locatie van de winkel. Zo wordt er een brug geslagen tussen online en offline wat handig is voor gebruikers die op deze manier direct in een winkel kunnen belanden en dus direct kunnen beginnen met shoppen. In het geval dat winkels meerdere vestigingen hebben kan er gekozen worden tussen winkels om te voorkomen dat het op een locatie te druk wordt vanwege alle geteleporteerde mensen.

ChromeLite

Ervaringen

Hieronder enkele ervaringen van adverteerders.

  • CTR is so 2011. The only metric I care about now is Teleport-Through-Rate! ~ Greg A.
  • With Click-to-Teleport extensions, I've seen my business climb to new heights. Get it?! ~ Shreyas D.
  • What a great conversion rate! We've only had one potential customer wind up forever lost in the space-time continuum. ~ Daniel & Bob Brogurt.
  • My giant gumball machine shop has gone global. Just this week I've had customers from China, New York, Cape Town and Brazil! ~ Jenna C.

Beta

Belangrijk om te vermelden is dat Google nog wel even aangeeft: "Though we have worked out most of the kinks with Click-to-Teleport, the technology is still in beta. Google will not be held responsible for any teleporting related injuries, unexpected time travel or any other teleporting risks, such as those demonstrated in The Fly."

Planetary targeting

Belangrijk om te weten is dat deze toevoeging beschikbaar is in alle landen en talen op aarde maar niet gebruikt kan worden voor andere planeten, een andere nieuwe optie die nu beschikbaar is voor adverteerders. Met Planetary targeting kun je advertenties specifiek tonen als klanten op zoek zijn naar locaties die zich bevinden op andere planeten.

AdWords Click-To-Teleport