YouTube heeft zoekalgoritme aangepast

YouTube heeft aangekondigd de manier waarop video's gerangschikt worden in de zoekresultaten te hebben aangepast, vanaf nu zal het zo zijn dat er voor de rangschikking ook zal worden gekeken naar hoe lang een video is bekeken. Eerder dit jaar experimenteerde de videowebsite hier al mee en de resultaten waren positief, 'less clicking, more watching' aldus de aankondiging. Zodoende scoren de video's die daadwerkelijk worden bekeken nu beter en is het de verwachting zo zegt de videowebsite dat de tijd die gebruikers besteden om video's te bekijken op de website zal gaan stijgen.

Aanvullend hierop zijn de statistieken van video's uitgebreid met een nieuwe blokje getiteld 'Geschatte aantal minuten bekeken', dit gaat over het geschatte totale aantal minuten dat kijkers naar je video('s) hebben gekeken. Dit kan per video worden bekeken en ook is het totale aantal minuten van een videokanaal te zien, inclusief grafiek en de optie om periodes te vergelijken. Nieuw onderdeel van de statistieken is ook het onderdeel 'Aantekeningen'. Op deze pagina zie je het percentage klikbare aantekeningen dat klikken heeft ontvangen en het percentage annotatieweergaven dat door de kijker is gesloten.

Lees meer over: ,