WhatsApp blijft vrij van advertenties

WhatsApp blijft vrij van advertenties

WhatsApp blijft gewoon vrij van advertenties en andere 'gimmicks' zo heeft de CEO van de chatapplicatie Jan Koum laten weten tijdens de Digital-Life-Design conferentie in München. Met gimmicks doelt de CEO onder andere op foto's die na een aantal seconden automatisch verdwijnen zoals bij SnapChat en Facebook Poke. De chatapplicatie zal net als nu doorgaan met het vragen van geld aan gebruikers, de app kan gratis worden gedownload en na het eerste jaar kost het gebruik van de chatapp 99 dollarcent per jaar.

No ads, no games, no gimmicks zo staat op een post-it geschreven die Jan Koum ooit kreeg van medeoprichter Brian Acton die eerder samen met Koum werkte bij Yahoo. Koum zegt deze post-it altijd te willen laten liggen op zijn bureau om hem continue aan het doel van WhatsApp te herinneren. De focus moet blijven liggen op messaging, indien gebruikers spelletjes willen spelen dan zijn er genoeg andere goede websites te vinden en wat betreft advertenties zijn er ook genoeg goede bedrijven te vinden zo zegt de CEO.

De CEO liet tevens weten dat WhatsApp nu meer dan 430 miljoen actieve gebrukers heeft, een stijging van maar liefst 30 miljoen gebruikers vergeleken met december afgelopen jaar toen de chatapplicatie aankondigde 400 miljoen gebruikers te hebben. Dagelijks worden er meer dan 50 miljard berichten verzonden en ontvangen door alle gebruikers. Financiële details wilde CEO Jan Koum verder niet kwijt, hij gaf aan dat het verdienen van geld op dit moment zeker niet het belangrijkste doel is, belangrijker is dat WhatsApp altijd goed werkt.

Lees meer over: