Vine en Twitter Music voorlopig nog zonder advertenties

Vine en Twitter Music voorlopig nog zonder advertenties

Er zijn op dit moment geen plannen bij Twitter om Vine te gaan voorzien van advertenties zo blijkt uit de documenten die zijn ingediend betreffende de aankomende beursgang.

Verstopt in de documenten staat duidelijk dat er momenteel geen advertenties worden geplaatst en dat er momenteel ook geen plannen zijn om op korte termijn dit te gaan doen. Ook staat er in de documenten dat Twitter Music geen advertenties zal gaan krijgen.

Het is uiteraard niet uit te sluiten dat naarmate Vine (40 miljoen gebruikers) en Twitter Music verder zullen groeien Twitter op een gegeven moment toch zal overgaan op het plaatsen van advertenties, op dit moment is er in ieder geval dus nog geen sprake van.

Vine is a mobile application available on the iOS and Android operating systems that enables users to create and distribute short looping videos of up to six seconds in length. Vine users create and distribute their videos to their followers on Vine, with the option of tweeting them to their Twitter followers and sharing them on social networks. Users on Vine can follow other users, re-broadcast to their followers by revining, comment on videos and embed videos on websites. We do not currently place, or currently plan to place, ads on Vine.

#Music is a mobile application that helps users discover new music and artists based on Tweets. #Music is available on the iOS platform. #Music uses data from the Twitter API to surface trending music artists in a variety of genres, and allows users to browse through artists based on social relationships on Twitter. We do not currently place, or currently plan to place, ads on #Music.

Afgelopen week kondigde Instagram nog juist aan voorzichtig te gaan beginnen met het tonen van advertenties. Het onderdeel van Facebook zal in de komende maanden hiermee gaan starten, deze advertenties zullen alleen zichtbaar zijn voor gebruikers in de VS.

Lees meer over: , ,