Verbeteringen Google Analytics Content Experimenten

Recent voegde Google nieuwe functionaliteit toe aan Analytics in de vorm van Content Experimenten om als eigenaar van een website eenvoudig meerdere variaties van een bepaalde pagina te kunnen testen. Sinds het moment dat de functionaliteit werd toegevoegd zijn er een aantal kleine wijzigingen doorgevoerd op basis van feedback van gebruikers. Als eerste heeft iedereen nu de beschikking over Content Experiments, te vinden door aan de linkerkant op Inhoud te klikken en daarna te kiezen voor Experimenten.

Nieuw is ondersteuning voor relatieve URL's waarover je hier in het helpcentrum meer kunt lezen. Het is nu mogelijk om gemaakte experimenten te kopiƫren zodat je aanvullende experimenten kunt uitvoeren nadat het originele experiment geheel is afgerond, je hoeft dan niet de al geplaatste codes te vervangen. Als laatste zijn er opties toegevoegd om aanvullende gegevens op te vragen zoals Sitegebruik en E-commerce.

Zoals eerder al werd aangekondigd zal Google Website Optimizer vanwege de overlap qua functionaliteiten komen te vervallen. Website Optimizer zal per 1 augustus uit de lucht gaan. Meer informatie over het instellen van deze experimenten lees je in de tutorial Analytics Content Experimenten, andere tutorials over Google Analytics vind je hier.

Lees meer over: ,