Update voor Google Social Search

Om de informatie van bekenden vaker en beter naar voren te laten komen worden de sociale zoekresultaten nu op verschillende posities in de zoekresultaten getoond. Voorheen was het zo dat sociale resultaten altijd onder de gewone zoekresultaten werden geplaatst. Afhankelijk van de relevantie zal Google de beste positie bepalen om de sociale zoekresultaten te tonen. Je ziet dan bijvoorbeeld een blogbericht of tweet samen met een foto en een gedeelte van de inhoud en eronder degene waarvan het bericht afkomstig is.

Aansluitend daarop toont Google links gedeeld door mensen bijvoorbeeld op Twitter innen je sociale cirkel in de zoekresultaten. Stel dat iemand een link deelt van een bepaalde video kan deze, mits het relevant is in de zoekresultaten verschijnen met de omschrijving van de video plus de foto en naam van degene die de link heeft gedeeld.

Als laatste is er een nieuwe optie toegevoegd wat betreft het koppelen van accounts met je Google profiel. Het gaat om de mogelijkheid om accounts privé te houden omdat je bijvoorbeeld, zoals Google aangeeft in het voorbeeld niet wilt dat iedereen weet dat je de eigenaar bent van @spongebobsuperfan op Twitter.

Aanvullend daarop als Google een publiekelijk beschikbaar account vindt, bijvoorbeeld omdat de gebruikersnamen hetzelfde zijn, zal er ondere andere in de zoekresultaten een melding verschijnen waarin gevraagd wordt of je het gevonden account wilt koppelen.

De updates zijn alleen in het Engels beschikbaar en alleen als je ingelogd bent.

Lees meer over: ,