Uitrol nieuw design Vind-ik-leuk knop afgerond door Facebook

Uitrol nieuw design Vind-ik-leuk knop afgerond door Facebook

De uitrol van het nieuwe design van zowel de Vind-ik-leuk knop als de knop Delen van Facebook is nu volledig afgerond. De nieuwe knoppen zijn nu te zien op alle websites die de knoppen hebben geïmplementeerd. De uitrol van het nieuwe design begon begin vorige maand. De beide knoppen zijn nu blauw gemaakt en de bekende duim is komen te vervallen, in plaats daarvan is er nu een wit logo van Facebook zelf te zien in de knop.

Helemaal verdwenen is de duim overigens nog niet, in de grotere versies van de buttons die ook een teller hebben is er nog wel een grijze versie van de duim te zien.

Het sociale netwerk geeft aan dat sinds de lancering er een stijging was te zien van 5 procent wat betreft het aantal likes en shares op het web. En dit is een behoorlijke stijging gezien het feit dat de knoppen dagelijks meer dan 22 miljard keer worden gezien. Gezien dit succes heeft Facebook tevens het design uitgerold naar de Follow en Like Box plugins.

facebook_like_buttons

Lees meer over: