Uitgebreidere en verbeterde sitelinks van Google

Ze komen met regelmaat voorbij in de zoekresultaten, sitelinks. Sitelinks zijn links die geplaatst worden onder een zoekresultaat en verwijzen naar specifieke onderdelen van de desbetreffende website. Toen de links voor het eerst werden geplaatst een aantal jaar geleden ging het nog om 1 regel met een aantal links naast elkaar. Sinds de introductie is het aantal links verdubbeld en worden ze vaker geplaatst in de zoekresultaten.

Nu is het tijd voor de volgende stap. In de nieuwe opzet is elke link voorzien van een URL en een korte omschrijving. Verder zijn het geen 8 links meer maar 12. Op deze manier neemt een zoekresultaat nu een behoorlijke ruimte in wat in ieder geval goed is voor de website in kwestie. Nadeel is wel dat de omschrijving vrij snel wordt afgekapt waardoor er niet altijd voldoende informatie over een pagina wordt getoond.

De nieuwe opzet zal in de komende dagen wereldwijd worden uitgerold. Wat nog wel het vermelden waard is, is dat sitelinks op een enkele regel nog steeds blijven verschijnen onder verschillende zoekresultaten en dat sitelinks in advertenties ongewijzigd blijven.

Lees meer over: ,