TwitterKliniek organiseert eerste bijeenkomst in Martiniziekenhuis

Een virtuele kliniek, waar artsen én patiënten op weg geholpen worden met social media. Dat is de TwitterKliniek. Eind deze maand zal er in het Martiniziekenhuis een eerste bijeenkomst worden georganiseerd over social media in de zorg. Het doel is om zowel medici als management en ondersteunende (staf)diensten van enkele ziekenhuizen ervaringen en ideeën uit te laten wisselen over de inzet van sociale media voor interactie met diverse doelgroepen.

Oprichters van de kliniek zijn online marketeer Renate Wijma en reclameadviseur Joost Schrage. Tijdens de eerste bijeenkomst zullen de twee worden bijgestaan door Bianca Habing van het brandwondencentrum van het Martiniziekenhuis.

De gezondheidszorg moet volgens de drie zelf meer de weg van de nieuwe media bewandelen. "Artsen en ziekenhuizen twitteren zelf vaak niet, maar ze moeten zich wel realiseren dat er wel over hun getwitterd wordt." vertelt Habing.

"Ik krijg op mijn Twitter-account wel eens vragen binnen over brandwonden. Nieuwe media als Twitter en Facebook zijn laagdrempelig en daardoor geschikt om een discussie op gang brengen over zaken in de gezondheidszorg. De vraag is nu of de zorg dat ook wil. Een enkeling twittert al, maar lang niet iedereen. Daarom organiseren we op 28 januari een brainstormsessie." aldus Bianca Habing.

De eerste bijeenkomst op 28 januari kan alleen op uitnodiging bezocht worden. Er zijn artsen, specialisten, patiënten en leden van raden van bestuur aanwezig. Meer informatie is te vinden op de bijbehorende website, www.twitterkliniek.nl.

Via: dvhn.nl
Lees meer over: ,