Twitter werkt aan do-it-yourself advertentieplatform

Adam Bain, Twitter’s president of global revenue heeft gezegd dat er momenteel wordt gewerkt aan een oplossing voor kleine bedrijven die willen adverteren op de microblogdienst. Momenteel is het nog zo dat iedereen die interesse heeft om te adverteren op Twitter eerst contact op moet nemen met de verkoopafdeling die niet is berekend op het grote aantal verzoeken en wat niet handig is voor kleinere bedrijven. De verkoopafdeling van Twitter richt zich dan ook momenteel op de top 500 online adverteerders.

Met het nieuwe advertentieplatform, later dit jaar verwacht moet het adverteren voor kleinere bedrijven toegankelijker worden zonder dat hier tussenkomst van een verkoopafdeling benodigd is, bovendien zal het goed zijn voor de inkomsten van Twitter.

Google, Facebook

Zowel Google als Facebook werken al langer met vergelijkbare systemen, niet geheel zonder succes. Bij Facebook speelt momenteel eigenlijk precies het tegenovergestelde als bij Twitter. Het advertentiesysteem van het sociale netwerk is juist gericht op kleinere bedrijven en grotere adverteerders moeten vaak wat meer moeite doen.

Lees meer over: