Twitter rekent 200.000 dollar voor Promoted Trend

Twitter LogoTwitter drijft de prijs voor adverteerders voor een Promoted Trends aardig op. Op het moment dat het advertentieproduct werd geïntroduceerd door Twitter in 2010 was het tarief prijs nog 80.000 dollar per dag, nu drie jaar later is het tarief maar liefst meer dan twee keer zoveel geworden. Adverteerders in de Verenigde Staten moeten voor een Promoted Trend nu 200.000 dollar betalen. Afgelopen jaar was dit nog 150.000 dollar.

Bedrijven die een Promoted Trend aanschaffen mogen een eigen hashtag bovenaan de lijst met trending topics plaatsen op Twitter.com, in de mobiele applicaties van de microblogdienst voor iOS en Android en in TweetDeck. Zodra er geklikt worden op de advertentie worden zoals gebruikelijk na het klikken op een trending topic de bijbehorende zoekresultaten getoond echter in dit geval zal er een bericht van de adverteerder bovenaan worden getoond. Als er geen Promoted Trends zijn verkocht wordt er ook niets getoond.

Naast Promoted Trends zijn er Promoted Accounts die worden getoond in de zoekresultaten en in het blokje Who to follow. Als laatste zijn er Promoted Tweets die in de zoekresultaten van Twitter worden getoond maar ook in de timelines van gebruikers.

twitter_promoted_trends

Lees meer over: