Twitter past leeftijdscheck voor alcoholmerken aan

Twitter past leeftijdscheck voor alcoholmerken aan

Twitter heeft de manier waarop de leeftijd van gebruikers gecontroleerd wordt simpeler gemaakt. De leeftijdscheck van Twitter bestaat sinds afgelopen jaar en wordt geactiveerd bij accounts van alcoholmerken omdat volgers aan een minimumleeftijd voor alcoholconsumptie moeten voldoen. In Nederland is de minimumleeftijd momenteel nog zestien jaar maar per 1 januari aanstaande zal dit achttien jaar worden. In eerste instantie werkt Twitter alleen samen met Bud Light, Jim Beam, Knob Creek, Heineken en Bacardi.

In de praktijk werkt de leeftijdscheck als volgt, zowel op Twitter.com als in de mobiele apps voor iOS en Android. Bijvoorbeeld het account van Bud Light. Het account kan sowieso net als alle andere accounts gewoon bekeken worden ongeacht of je als gebruiker ingelogd bent of niet echter zodra er geklikt wordt op de knop Volgen dan zal direct de onderstaande popup in beeld verschijnen met de vraag om je geboortedatum in te voeren.

Indien de geboortedatum niet voldoet aan de eisen zal de melding 'Je voldoet niet aan de minimumleeftijd om dit account te volgen.' in beeld verschijnen. Indien de ingevoerde geboortedatum wel voldoet aan de minimumleeftijd kan het account gevolgd worden, tevens zal dit worden opgeslagen door Twitter waardoor de andere vier accounts gevolgd kunnen worden zonder dat het dus nodig is om elke keer een geboortedatum in te voeren.

twitter_leeftijdscheck_1

Lees meer over: