Twitter Music: Meeste links naar Spotify gedeeld in eerste 24 uur

Twitter Music kwam afgelopen donderdag beschikbaar voor alleen gebruikers in de Verenigde Staten. Nu een aantal dagen later komen de eerste statistieken en het blijkt dat Spotify de eerste ronde heeft gewonnen wat betreft het aantal gedeelde links. De muziek die gevonden kan worden op #Music is afkomstig van iTunes, Spotify en Rdio. Uit cijfers van Simply Measured blijkt dat Spotify de meest populaire dienst is gevolgd door iTunes en Rdio. In de eerste 24 uur werden alle berichten met de hashtag #NowPlaying bekeken. Spotify kwam in 11.984 berichten voor, iTunes in 11.612 tweets en Rdio in 3457 tweets.

twitter_music_cijfers

In totaal werden er 256.226 berichten geplaatst met de #NowPlaying hashtag in de eerste 24 uur. Dit aantal is volgens Simply Measured vier keer zoveel als het aantal berichten van Vine in de eerste 24 uur. Het verschil hier is dan ook dat er van Twitter Music een webversie bestaat en dat is (nog) niet het geval met de nieuwe videodienst van Twitter.

Lees meer over: ,