Twitter introduceert pagina’s voor merken

Naast dat Twitter zojuist een nieuwe versie heeft gelanceerd is er tevens de aankondiging van pagina's voor merken, ongeveer een maand nadat Google pagina's voor bedrijven introduceerde. In eerste instantie zijn er een aantal partners die samenwerken met de microblogdienst, dit zijn onder andere American Express, Coca-Cola, Dell, Disney, Hewlitt-Packard, McDonald's, Nike, Heineken en Paramount Pictures dat zich met name richt op de introductie van de nieuwe film Mission Impossible - Ghost Protocol.

Merken kunnen standaard een eigen header afbeelding plaatsen zoals in de screenshot hieronder. Bijvoorbeeld om een logo te tonen of iets anders uit te lichten. Een andere handige optie is de mogelijkheid om een tweet bovenaan de timeline vast te zetten. Een eventuele foto van bijvoorbeeld Flickr of een video van YouTube die toegevoegd is aan het bericht wordt direct getoond zonder dat je daar als gebruiker iets voor hoeft te doen.

Twitter zal in de komende maken deze pagina's breder beschikbaar gaan maken. Om de pagina's te bekijken heb je wel de nieuwe versie van Twitter nodig.

Lees meer over: