TweetDeck Teams, accounts beheren met meerdere gebruikers

Nieuw in TweetDeck is TweetDeck Teams, een nieuwe manier om eenvoudig een account op Twitter te delen met meerdere gebruikers, ideaal voor bedrijven. Als beheerder van een account kunnen eenvoudig meerdere gebruikers toegevoegd worden en uiteraard kan verwijderen ook op elk gewenst moment. Om de feature te kunnen gebruiken is het vereist om in te loggen in TweetDeck met een account van Twitter in plaats van een account van TweetDeck zelf. Indien je deze overstap nog niet hebt gemaakt dan kan dit gedaan worden door linksonder de Instellingen te openen en te kiezen voor de optie om over te schakelen.

Daarna is de feature beschikbaar onder het icoon 'Accounts', te vinden boven het icoon om te instellingen te openen. Na het klikken op staat er bovenin Team @gebruikersnaam, door hier op te klikken kunnen er nieuwe teamleden worden toegevoegd om het betreffende account te beheren. Na het toevoegen van een gebruiker kan diegene het account waarvoor toegang is gegeven gaan gebruiken. Dat gaat dan om het kunnen plaatsen van berichten, de gebruiker krijgt toegang tot de privéberichten, de gebruiker kan berichten retweeten en markeren als favoriet en het is toegestaan om andere accounts te volgen.

De genoemde mogelijkheden vallen allemaal onder de rol 'contributor' die standaard is. Eventueel kan de rol worden aangepast naar Admin en in dat geval krijgt de gebruiker ook rechten om het team te kunnen beheren. Een gebruiker die de rol Admin krijgt toegewezen kan het wachtwoord van het originele account waarvoor toegang is gegeven niet wijzigen. De nieuwe feature is voor alle gebruikers van TweetDeck beschikbaar. In de video hierboven zie je een kleine demonstratie van de video, enkele screenshots zie je hieronder.

twitter_tweetdeck_teams

Lees meer over: ,