Test Promoted Tweets mobiele apps Twitter verder uitgebreid

Eind vorige maand maakte Twitter bekend te gaan testen met promoted tweets en promoted accounts in de iPhone en Android applicaties en deze test wordt nu verder uitgebreid. Het is nu namelijk mogelijk voor merken om ook gebruikers te bereiken die mogelijk interesse hebben in een merk maar dit merk nog niet volgen.

Toen Twitter een aantal weken geleden met de test begon werd nog aangegeven dat advertenties alleen in de timeline van een gebruiker zouden worden getoond als deze gebruiker het merk volgde. Nu zal het zo zijn dat gebruikers die dezelfde interesses hebben als bestaande volgers van het betreffende merk ook advertenties van het merk in beeld kunnen krijgen, het is echter niet duidelijk hoe Twitter dit precies bekijkt.

Specifiek platform

Aanvullend op het bovenstaande wordt het mogelijk voor adverteerders om specifiek tweets te richten op desktop computers en laptops, iOS, Android en andere mobiele apparaten, iets wat voorheen niet mogelijk was. Op deze manier kan er dus gekozen worden voor een bepaalde groep gebruikers, bijvoorbeeld een bedrijf dat zich richt op het verkopen van mobiele applicaties of spellen kan zodoende advertenties specifiek richten op iOS gebruikers. Standaard worden de tweets gewoon getoond op alle apparaten.

Het blijft wel gewoon zo dat een advertentie maar een enkele keer verschijnt in de timeline en net als alle andere berichten automatisch doorschuift naar beneden.

Lees meer over: ,