T-Mobile plaatst inloggegevens klant op Twitter

Twitter is een prachtig medium voor bedrijven om snel en eenvoudig te communiceren met klanten. Dit kan echter ook wel eens goed mis gaan zoals vandaag het geval was met het webcareteam van T-Mobile. Vrijdagmiddag plaatste een medewerker een bericht met daarin de inloggegevens van een klant prompt op Twitter. Dit had tot gevolg dat alle volgers (meer dan 6000) van het webcareteam de gebruikersnaam en het wachtwoord in hun stream te zien kregen.

T-Mobile claimt ondanks de openbaarheid van de gegevens dat er geen misbruik van het account is gemaakt maar de klant in kwestie zelf laat via Twitter weten dat er wel degelijk misbruik van zijn gegevens is gemaakt. Volgens hem is zijn (verlopen abonnement) aangepast en zijn er facturen gedownload. Waarschijnlijk was het de bedoeling om een Direct Message te sturen stelt de woordvoerder van de provider. "Toen men erachter kwam dat de gegevens geopenbaard waren is het account direct verwijderd en heeft T-Mobile contact opgenomen met de klant om het uit te leggen."

Binnen T-Mobile is wel de vraag gesteld of het ├╝berhaupt verstandig was om deze gegevens via Twitter te versturen. Ondertussen heeft de klant ook laten weten op Twitter dat T-Mobile de schade wil vergoeden met een maand gratis abonnement.

Hieronder een afbeelding van de bewuste tweet, te zien is dat het bericht al binnen 3 minuten na plaatsing was geretweet door 10 andere gebruikers.

Lees meer over: