SEO Strategie: Zorg voor zoveel mogelijk negatieve kritiek

Een bijzonder verhaal van Vitaly Borker, eigenaar van de webwinkel Decormyeyes.com. Hij is namelijk constant uit op negatieve kritiek op zijn webwinkel, hoe meer hoe beter zo stelt hij. De man belt zelfs ontevreden klanten op om ze vervolgens de huid vol te schelden in de hoop dat de klanten online gaan klagen en een link naar zijn website plaatsen want dat is weer goed voor zijn posititie in de zoekmachines. Zijn website is gestegen van plaats 35 naar 1 of 2 bij belangrijke zoekwoorden sinds hij begon met het genereren van negatieve feedback.

Nu een tijdje later staat het web voor met negatieve reacties en daarmee een hoop links naar zijn website waaronder van diverse nieuwswebsites. "I never had the amount of traffic I have now since my 1st complaint. I am in heaven." aldus Borker. Naast de toename in verkeer zegt hij ook dat hij een groei in omzet geboekt heeft. Hij zou inmiddels diverse andere webshops adviseren over de “negatieve kritiek is prachtig” strategie.

Update

Google heeft gereageerd naar aanleiding van bovenstaand verhaal in The New York Times middels een blogpost en een aantal maatregelen. Google geeft aan dat het niet goed is om slecht met je klanten om te gaan en dat dit slecht is "for business on Google".

"Instead, in the last few days we developed an algorithmic solution which detects the merchant from the Times article along with hundreds of other merchants that, in our opinion, provide a extremely poor user experience. The algorithm we incorporated into our search rankings represents an initial solution to this issue, and Google users are now getting a better experience as a result." aldus Google.

Het volledige bericht van Google lees je hier.

Lees meer over: