Resultaten adverteren op Twitter voor kleinere bedrijven valt tegen

Eerder deze week was er nog het bericht over het mogelijk starten van Promoted Tweets in Nederland. Aanvullend daarop zijn daar nu berichten van marketingbureaus die voor hun klanten campagnes hebben gedaan op Twitter en waaruit naar voren komt dat de resultaten een beetje tegenvallen, dit in tegenstelling tot eerdere berichten.

Het lijkt erop dat adverteren op Twitter momenteel met name voor grote en bekende merken als Coca Cola en McDonalds zin heeft. Voor kleinere bedrijven echter is het doorklikpercentage nog te laag om rendabel te zijn zo stelt Hilary Bressler, chief executive van .Com Marketing. De resultaten moeten meer gezien worden in het licht van naamsbekendheid, dus branding, in plaats van directe sales.

Bressler plaatst echter ook een positieve kanttekening waar het activiteiten van kleinere bedrijven op Twitter zelf betreft. Zij ontdekte dat de eigen activiteiten via eigen accounts en gericht op de eigen volgers, wel heel effectief zijn. De reden is te vinden in het feit dat Twitter vooral geschikt lijkt voor communicatie naar doelgroepen.

De promoted producten zijn wat dat betreft te breed gericht, dit terwijl de eigen activiteiten gericht op de eigen volgers direct terechtkomen bij een betrokken groep.

Twitter is momenteel bezig met het verbeteren van het advertentieplatform waarbij een grote stap de uitrol van gelokaliseerde promoted producten is.

Lees meer over: