Promoted Tweets van start in Nederland

Het lijkt erop dat het binnenkort ook in Nederland mogelijk wordt om te gaan adverteren op Twitter. De eerste promoted tweet in het Nederlands (zover bekend) is gespot en afkomstig van Slipschool Slotemakers. Het is momenteel nog niet mogelijk om direct te starten met een campagne op Twitter, wel is er sinds december de mogelijkheid voor bedrijven om zich aan te melden voor het adverteren op de microblogdienst.

Slotemakers lijkt op dit moment nog niet te profiteren als het gaat om het aantal volgers, dit aantal is in de afgelopen dagen nauwelijks gestegen. Buiten dit om gaat het uiteindelijk om het aantal kliks naar de landingspagina, wat de resultaten hier van zijn is niet bekend.

Promoted Tweets, Promoted Accounts, Promoted Trends

Er zijn momenteel drie mogelijkheden om te adverteren op Twitter. Als eerste zijn dat dus de promoted tweets. De kosten hiervan worden berekend op basis van ‘Cost-per-Engagement’, waarbij je betaalt per retweet, klik op de link en reply.

Daarnaast zijn er Promoted Accounts. Hiermee wordt tegen betaling een account gepromoot die dan komt te staan in het 'Who to follow' gedeelte van gebruikers waarvoor het betreffende account mogelijk interessant is. Als laatste zijn er Promoted Trends.

Lees meer over: