Promoted Pins op Pinterest mogelijk vanaf volgende maand

Promoted Pins op Pinterest mogelijk vanaf volgende maand

In september afgelopen jaar kondigde Pinterest aan te gaan starten met het testen van advertenties (Promoted Pins) in de zoekresultaten en de categorie feeds, een maand later verschenen de eerste experimentele advertenties op zowel de desktop als in de mobiele apps. The Wall Street Journal weet nu te melden dat de advertenties wel eens vanaf volgende maand definitief kunnen worden doorgevoerd door het digitale prikbord, daarmee krijgen adverteerders de mogelijkheid om meer dan 70 miljoen gebruikers te bereiken.

Advertenties zien er vergelijkbaar uit als normale pins met als verschil dat er aangegeven wordt dat het om een Promoted Pin gaat plus een icoon om meer informatie te bekijken.

Onder andere retailer Wayfair en hotelketen Four Seasons hebben getest met de advertenties. Zo zou Four Seasons een Promoted Pin hebben geplaatst om een aanbieding ter waarde van 70.000 dollar te promoten, de aanbieding bestond onder andere uit een vlucht met een privÊvliegtuig naar het eiland Bora Bora. De advertentie werd meer dan 9000 keer opnieuw geplaatst en het bedrijf ontving 500 verzoeken voor een brochure. Adverteerders krijgen waarschijnlijk te keuze tussen het kopen van advertenties op CPM en CPC basis. Een screenshot van een advertentie op Pinterest zie je hieronder.

Lees meer over: