Pinterest Web Analytics gepresenteerd

Pinterest Logo Pinterest heeft Pinterest Web Analytics gepresenteerd. Het sociale netwerk zegt vaak de vraag te krijgen van bloggers en bedrijven wat gebruikers pinnen vanaf hun websites. Omdat deze websites verantwoordelijk zijn voor een deel van de content op Pinterest wilde het sociale netwerk bloggers en bedrijven een manier geven om te bekijken welke content er het meest wordt gedeeld. Daarom is daar nu de introductie van Pinterest Web Analytics, een eerste stap om eigenaren van websites meer informatie te kunnen geven. Om gebruik te kunnen maken van deze feature dient een site wel geverifieerd te worden.

Om de statistieken te bekijken dient er eerst overgeschakeld te worden op de recent gepresenteerde nieuwe interface, dit kan door rechtsboven op de gebruikersnaam te klikken en daarna te kiezen voor de optie Switch to the New Look. Klik daarna opnieuw op de gebruikersnaam rechtsboven in beeld en klik vervolgens op het menu item Analytics.

De statistieken van de afgelopen zeven dagen komen dan in beeld, de periode kan linksboven worden gewijzigd. Eronder zie je het aantal pins, pinners, repins, repinners, impressions, reach, clicks en visitors. In de balk bovenin staan een aantal aanvullende knoppen. Als eerste een knop om de meest recente pins te bekijken met ernaast een knop Most Repinned en een knop Most Clicked. Helemaal rechts staat een knop om alle gegevens te exporteren naar een CSV. Een screenshot van Pinterest Web Analytics hieronder, in de komende maanden zullen er meer nieuwe tools worden toegevoegd.

pinterest_analytics

Lees meer over: