Overzicht van een aantal lopende experimenten van Google

Hieronder een aantal simpele experimenten van Google die recent werden gespot door diverse gebruikers van de zoekmachine. Als eerste gaat het om de titels van de zoekresultaten. In een lopend experiment zijn deze titels niet langer onderstreept zoals hieronder te zien is. Vergeleken met de normale opmaak doet dit toch wat kaal aan.

Sitelinks

Dan lijkt Google te testen met uitgebreidere sitelinks. Dit zijn links die worden geplaatst onder een zoekresultaat die verwijzen naar diverse pagina's van de website in kwestie. In het geval van het experiment gaat het nu om 12 links met onder elke link een korte omschrijving waardoor er veel ruimte wordt ingenomen. Wat betreft de korte omschrijving onder de links was dit afgelopen maand al te zien, echter ging het in dat geval om 4 links.

URL's

Een ander klein experiment betreffende de zoekresultaten heeft te maken met de positie van de URL's. Het gaat om een experiment waarbij de URL niet meer onder een zoekresultaat wordt geplaatst maar direct voor de omschrijving. In dat geval wordt alleen het domein van de website getoond, nog wel steeds in het groen.

Google Accounts

Als laatste, zo het lijkt een experiment op de homepage van de zoekmachine. Het gaat om de promotie van Google Accounts. Op de homepage is, mits niet ingelogd een Google Accounts logo te zien met daarnaast een linkje genaamd 'What's This?'. De link komt uit op een speciaal ingerichte pagina met nadere informatie over Google Accounts.

Nieuwsbrief

Vul je e-mailadres in en ontvang dagelijks een overzicht van de laatste berichten.