Olympische Spelen voor YouTube groot succes

YouTube heeft ook nog enkele cijfers bekend gemaakt over de Olympische Spelen in Londen. De videowebsite verzorgde streams voor 64 landen in Afrika en Azië en ook verzorgde het bedrijf de streams voor NBC in de Verenigde Staten. In totaal werden de streams van de sporten 231 miljoen keer bekeken, op het officiële videokanaal van de Olympische Spelen werden de livestreams 72 miljoen keer bekeken en op de website NBCOlympics.com werden de livestreams 159 miljoen keer bekeken. Op het hoogtepunt keken er meer dan een half miljoen mensen tegelijkertijd live naar de spelen.

Kritiek NBC

NBC lag in de Verenigde Staten direct al vanaf de eerste dag onder vuur door het niet live uitzenden van de openingsceremonie. De opening was niet live te bekijken maar mensen in de Verenigde Staten moesten wachten tot de avond (prime time), de zender besloot dit om op deze manier hogere kijkcijfers te halen. De livestreams waren eveneens maar beperkt beschikbaar, anders moest men wachten tot de avond waar men dan weer te maken kreeg met veel reclame. Zelfs met de sluitingsceremonie ging NBC aan de haal, de show werd een uur later uitgezonden omdat de zender eerst een serie wilde promoten.

Statistieken over het gebruik van Twitter tijdens de Olympische Spelen in Londen bekijk je hier, statistieken over de zomerspelen afkomstig van Facebook vind je hier.

Lees meer over: , ,