Nieuwe targeting opties voor pagina’s Facebook

Facebook komt met nieuwe mogelijkheden voor eigenaren van pagina's om berichten specifiek te richten op een bepaalde groep gebruikers. Het is al sinds 2009 mogelijk om bij het plaatsen van een bericht te kiezen voor een specifiek land, provincie, plaats of een bepaalde taal. In dat geval zien alleen gebruikers die aan deze criteria voldoen het geplaatst bericht. De mogelijkheden zijn dus tot op heden vrij beperkt voor pagina's maar daar gaat verandering in komen met nieuwe criteria die straks gekozen kunnen worden.

Een gebruiker die deel uitmaakte van de test zag in het lijstje naast locatie en taal ook leeftijd, geslacht, relatiestatus, en werk en opleiding staan. Hieronder een afbeelding van de nieuwe functionaliteit gedeeld door Facebook met enkele eigenaren van pagina's.

Op dit moment is dit alles nog beschikbaar voor een kleine groep gebruikers maar in de komende weken worden de nieuwe targeting opties uitgerold naar alle pagina's. Ongeacht de gekozen instellingen is het bericht dan wel zichtbaar op de pagina zelf zodat gebruikers die niet aan de criteria voldoen deze geplaatste berichten ook kunnen bekijken.

Lees meer over: