Nieuwe afbeelding Twitter geplaatst door 8 van de top 100 merken

Sinds vorige week is het mogelijk om een account op Twitter te voorzien van een afbeelding die bovenaan de timeline wordt geplaatst. Uit een klein onderzoekje van Mashable blijkt dat pas 8 van de top 100 merken een afbeelding hebben geplaatst.

Het gaat om Samsung, SAP, Nike, Nintendo, Ford, Moet & Chandon, Armani en Starbucks die op dit moment de nieuwe mogelijkheid gebruiken. Ford was er bijzonder snel bij, binnen 24 uur na de aankondiging stond er een foto, mede omdat het eenvoudig was om door te voeren. Hoofd social media van het automerk, Scott Monty zegt met name het feit dat het profiel op alle mobiele platformen hetzelfde eruit ziet bijzonder prettig te vinden.

Bij Facebook ging het op een vergelijkbare manier na de introductie van Timeline voor pagina's eerder dit jaar. Slechts 25 procent van de merken was na twee weken overgestapt op de nieuwe Timeline na de aankondiging van het sociale netwerk.

Afbeelding toevoegen

Het toevoegen van een foto aan Twitter is eenvoudig. Open hiervoor de instellingen en klik vervolgens aan de linkerkant op het menu item Design. Op de pagina die opent kan dan een afbeelding van minimaal 1200 x 600 pixels worden geĆ¼pload. Groot nadeel is dat de opmaak van de tekst die over de afbeelding wordt geplaatst niet aangepast kan worden.

Lees meer over: