Nieuw design voor Facebookpagina’s

Nieuw design voor Facebookpagina’s

Alle pagina's op Facebook krijgen een nieuw design in de komende weken. De nieuwe opzet moet het eenvoudiger gaan maken voor gebruikers om informatie te vinden en moeten beheerders makkelijker de tools die ze het meest gebruiken kunnen vinden.

Het belangrijkste gewijzigd met het nieuwe design is dat alle geplaatst berichten worden geplaatst in de rechterkolom terwijl algemene informatie over de pagina in de linkerkolom wordt geplaatst, dit is vergelijkbaar met profielen van gebruikers. In de linkerkolom staan bijvoorbeeld de openingstijden, een telefoonnummer, adres, een website, foto's en video's en het totale aantal likes. De weergave van berichten in de rechterkolom is met de redesign gelijk aan hoe deze berichten in het nieuwsoverzicht van volgers worden getoond.

Rechtsboven staat een blok alleen zichtbaar voor beheerders met statistieken over de afgelopen week zoals het aantal nieuwe likes en het aantal ongelezen notificaties. Op elk onderdeel in het blok kan doorgeklikt worden. Bovenaan de pagina staat een geheel nieuw wit menu om onder andere de statistieken te openen en alle instellingen van de pagina.

Als laatste maakt Facebook met de uitrol de 'Pages to Watch' feature beschikbaar voor alle beheerders. Met de feature kunnen een aantal concurrerende pagina's worden ingesteld om te vergelijken met de prestaties van een eigen pagina. Tevens kunnen de berichten van deze pagina's bekeken worden die het best de afgelopen week hebben gepresteerd.

Een screenshot van het nieuwe design zie je hieronder evenals van Pages to Watch.

facebook_pages_timeline

facebook_pages_to_watch

Lees meer over: