Microsoft start weer met campagne Bing It On en bezoekt Topeka

bing_it_on_logoNadat Microsoft afgelopen week Switch to Windows Phone voor Android introduceerde komt het bedrijf nu weer met een nieuwe Bing It On campagne om Bing te promoten ten koste van Google. De actie werd al diverse keren eerder gestart door Microsoft. Het betreft een website waar je als gebruiker vijf verschillende zoekopdrachten moet uitvoeren. Na het uitvoeren van een zoekopdracht worden er zoekresultaten getoond van Google en Bing zonder dat duidelijk is welke zoekresultaten bij welke zoekmachine horen. Het is dan per zoekopdracht de bedoeling dat er wordt aangegeven welke resultaten het beste zijn.

Verschil met de vorige keren is dat Microsoft nu ook diverse features van de zoekmachine zal promoten zoals de homepage met de dagelijks wisselende achtergrond. Aanvullend ging Microsoft op bezoek in de stad Topeka in de Amerikaanse staat Kansas om aan inwoners te vragen om de Bing It On challenge te doen. Spotjes van hetgeen hier gebeurde zal Microsoft in de komende tijd in de Verenigde Staten gaan uitzenden op internet en op TV. De stad werd bekend nadat in 2010 de naam door burgemeester Bill Bunten een maand lang werd gewijzigd naar Google, Kansas - de glasvezelhoofdstad. Dit was een actie van de burgemeester om Google Fiber naar de stad te krijgen. Als reactie kondigde Google op 1 april 2010 aan de naam van het bedrijf te gaan wijzigen in Topeka.

In totaal hebben 25 miljoen mensen de test van Microsoft nu gedaan.

Lees meer over: , , ,