Microsoft opent msnNOW

Microsoft gaat ook iets met social media doen en heeft een nieuwe website gelanceerd genaamd msnNOW gericht op een jonger publiek. Het betreft geen sociaal netwerk maar een sociaal platform waarop real time de meest actuele onderwerpen bij elkaar worden gebracht afkomstig van Facebook, Twitter, YouTube, Bing en BreakingNews.com. Deze laatste website is net als de zoekmachine eigendom van Microsoft. Op de website kun je op deze manier snel zien wat er op dit moment speelt.

Dit alles begint rechtsboven waar in een blok de 'Biggest movers' worden getoond, dit zijn trending keywords. Het klikken op een keyword toont resultaten van Bing en Twitter. Het overzicht met deze tien keywords wordt elke vijf minuten automatisch ververst. De groene en rode pijlen achter de keywords geven aan of het onderwerp aan populariteit wint.

Eronder staan dan aanvullende populaire berichten. Dit overzicht kan gefilterd worden op Fame, Sweat, Cash, Soul en Wire. Na het klikken op een bericht wordt een korte samenvatting getoond, deze samenvattingen worden verzorgt door een redactie van twintig man. Eventueel kan er op deze pagina gereageerd worden op een bericht en hier staan tevens knoppen om een bericht snel te delen op diverse sociale netwerken.

Als aanvulling op de website is er een applicatie voor Facebook en een mobiele versie.

Lees meer over: , ,