Microsoft geeft Bing it On vervolg en gaat prijzen uitdelen

Nadat zoekmachine Bing vorige week de nieuwe reclamecampagne 'From Google to Scroogle' lanceerde waarmee alle pijlen worden gericht op Google Shopping geeft Microsoft nu ook een vervolg aan de actie Bing it On. De reclamecampagne Bing it On werd eerder dit jaar al een keer gelanceerd door Microsoft en met deze actie wil het bedrijf proberen om gebruikers in de Verenigde Staten ervan te overtuigen dat de eigen zoekmachine doorgaans betere zoekresultaten levert dan grote concurrent Google.

Verschil met de vorige keer is dat Microsoft nu prijzen beschikbaar stelt om gebruikers aan te moedigen om de test tussen de twee zoekmachines te doen. Gebruikers maken bijvoorbeeld kans om een Xbox 360 te winnen en een apparaat met Windows 8. De grote hoofdprijs is een reis ter waarde van $10.000,- naar een locatie in de Verenigde Staten.

Op de website moet als eerste een zoekopdracht ingevoerd worden en daarna worden dan zoekresultaten afkomstig van Bing en zoekresultaten afkomstig van Google naast elkaar getoond. Vervolgens moet er aangegeven worden welke zoekresultaten het beste zijn. Het is de bedoeling dat er op deze manier vijf verschillende zoekopdrachten worden uitgevoerd, aan het einde van de test is dan te zien welke zoekmachine heeft gewonnen.

Lees meer over: , , ,