Microsoft gaat Windows 8 en Surface flink promoten

Microsoft gaat grootst inzetten op de nieuwe versie van Windows die op 25 oktober door CEO Steve Ballmer in New York gepresenteerd zal gaan worden. Windows 8 brengt de nodige veranderingen vergeleken met Windows 7 en het bedrijf wil er alles aan doen om de software uit te laten groeien tot een groot succes. The Wall Street Journal weet op basis van enkele bronnen te melden dat de reclamecampagne van Microsoft voor Windows 8 tussen de 1,5 en 1,8 miljard dollar gaat kosten. Ter vergelijking, voor de promotie van Windows 95 zeventien jaar geleden trok Microsoft een bedrag van 200 miljoen dollar uit. Het is niet duidelijk of de reclames ook in Nederland te zien zullen zijn.

Times Square

Ondertussen steekt het bedrijf ook het nodige geld in de promotie van de nieuwe eigen tablet, de Surface die ook op 25 oktober gelanceerd zal gaan worden in New York. Sinds deze week is er een enorme advertentie te zien op Times Square, een plek waar dagelijks tienduizenden mensen komen. Te zien is ook de slogan 'Click in', opmerkelijk omdat de tablet een touch screen heeft en een toetsenbord in de vorm van een magnetisch hoesje. Ondertussen is het nog altijd niet duidelijk of en wanneer de tablet naar Nederland komt.

Lees meer over: , ,