Microsoft gaat stoppen met lastercampagne tegen Gmail

ScroogledMicrosoft zal gaan stoppen met de Scroogled campagne. Met de campagne viel het bedrijf afgelopen jaar de zoekmachine Google Shopping aan en eerder dit jaar werd er onder dezelfde naam een negatieve actie gestart tegen Gmail. Of de campagne echt effect heeft gehad is niet duidelijk maar het bedrijf gaat in ieder geval stoppen met het tonen van reclames op televisie en het plaatsen van advertenties in kranten en op sociale media.

De laatste aanval tegen Gmail om zodoende de nieuwe maildienst Outlook.com te promoten bevatte een petitie die getekend kon worden door gebruikers. Sinds de start begin februari hebben meer dan 110.000 bezoekers de petitie van Microsoft getekend op de Care2 website. Het bedrijf had aanvankelijk gehoopt op 25.000 handtekeningen. Jonathan Weber van het bedrijf LunaMetrics geeft aan dat het eigenlijk nog te vroeg is om te kunnen zeggen of de campagne succesvol is geweest maar hij heeft het idee dat niet het geval was. Het marktaandeel van Google bleef verder stabiel de afgelopen periode.

"It's a little early to say, but it appears to be backfiring - There is a legitimate difference to be exploited there. But Microsoft should adjust the tone, talk about why their product is great - What they really have to focus on is having a better product" aldus Jonathan Weber.

Update

In tegenstelling tot het bovenstaande bericht heeft Microsoft nu laten weten toch door te willen gaan met de campagne tegen Google. Het bedrijf laat weten op korte termijn te zullen gaan komen met een nieuwe campagne, verdere details zijn er momenteel niet.

Lees meer over: , ,