Microsoft gaat pizza’s weggeven ter promotie van Internet Explorer 11

Microsoft gaat pizza’s weggeven ter promotie van Internet Explorer 11

Microsoft is begonnen met een nieuwe actie ter promotie van browser Internet Explorer 11.

De browser is standaard aanwezig in het recent uitgebrachte Windows 8.1 en binnenkort zal er nog een versie worden uitgebracht voor Windows 7. De nieuwe actie met als naam 11% for 11 challenge is gericht op ontwikkelaars. Het bedrijf daagt ontwikkelaars uit om de perfomance van hun websites met 11 procent te verbeteren. Indien dit lukt dan heeft het bedrijf een aantal prijzen om weg te geven, het gaat om 11 pizza's, 11 exemplaren van Parallels Desktop Virtualization en 11 jaarabonnementen voor de testtool BrowserStack.

De actie maakt deel uit van de website Modern.ie, eerder dit jaar gelanceerd door het bedrijf. Met de bovenstaande pizza-actie zijn er tevens een aantal verbeteringen doorgevoerd in de scanner op Modern.ie toegevoegd om websites mee te testen. Op de websites waren al allerlei manieren te vinden om websites te kunnen testen in Internet Explorer waaronder een aantal gratis virtuele machines voor Mac, Linux en Windows.

In juli dit jaar ging het team van Internet Explorer nog de straat op in San Francisco om cupcakes uit te delen ter promotie van de browser. De slogan van de actie van het team van Internet Explorer was 'Targeting Internet Explorer is now a piece of cake' gecombineerd met de hashtag #cakeout. In sommige gevallen leverden medewerkers cupcakes af bij mensen thuis en ook bij diverse andere bedrijven ging het team op bezoek.