Merkenpagina’s Twitter kosten minstens 25.000 dollar

Begin december vorig jaar kondigde Twitter speciale pagina's voor merken aan. De pagina's wijken af van de normale profielen doordat er onder andere een aparte header afbeelding geplaatst kan worden en daarnaast is er een optie om tweets bovenin de timeline vast te zetten. In eerste instantie werd er gestart met slechts een klein aantal merken waaronder Coca-Cola, Disney, en Heineken maar onlangs werd al aangekondigd dat tegen het einde van het eerste kwartaal de pagina's verder uitgerold worden.

1 februari

Nu blijkt uit een bericht dat is gestuurd door Twitter naar diverse adverteerders dat per 1 februari de pagina's verder beschikbaar worden gemaakt. Er blijkt echter wel een behoorlijk prijskaartje aan dit alles te hangen. Om namelijk hiervoor in aanmerking te komen moet de toezegging gedaan worden door een bedrijf dat er dit jaar minstens 25.000 dollar zal worden uitgegeven aan promoted tweets, trends, etc.

Al met al een behoorlijk bedrag dus echter moet daarbij wel gezegd worden dat de huidige adverteerders die al beschikken over een dergelijke pagina minstens 2 miljoen dollar gaan uitgeven in 2012 puur voor advertenties op de microblogdienst. Naast dit alles wordt de functionaliteit later dit jaar ook verder uitgebreid. Zo zou het straks mogelijk worden om Iframes te kunnen plaatsen zodat gebruikers bijvoorbeeld een spel kunnen spelen.

En met dit laatste punt is de link met de pagina's van Facebook al snel gelegd.

Lees meer over: