Les Paul Google logo heeft 268 miljoen dollar gekost

Op 9 juni plaatste Google een werkende gitaar op de homepage van de zoekmachine vanwege de geboortedag van gitarist Les Paul. Een werkende kopie van het logo is hier te bekijken. Rescue Time, ontwikkelaar van tijdregistratie software heeft uitgerekend dat het logo van Google wereldwijd zo'n 268 miljoen dollar aan verloren werktijd heeft gekost. De doodle was wat dat betreft een groot succes en vele gebruikers zullen zich vermaakt hebben op de homepage maar het bedrijfsleven zal iets minder blij zijn geweest.

Volgens Rescue Time is de doodle gemiddeld 26 seconden door elke gebruiker van Google bespeeld. Hierbij is uitgegaan van een salaris van 25 dollar per uur en een dagelijks bezoekersaantal van de zoekmachine van 740 miljoen mensen, een totaal bedrag van 268 miljoen. Het maken van de doodle koste slechts 15.000 dollar.

Pac-Man

Het Pac-Man logo van afgelopen jaar is qua individuele speeltijd niet overtroffen door de Les Paul doodle. Het spel houdt het record met een gemiddelde van 36 seconden nog altijd vast. Echter omdat het aantal Google-gebruikers gestegen is vergeleken met vorig jaar is Les Paul de Pac-Man doodle wel voorbij gegaan wat betreft de totale speeltijd. Een werkende kopie van het Pac-Man logo is overigens hier te vinden.

Lees meer over: , , ,