Leeftijdscheck op Twitter

Twitter heeft in de afgelopen maanden samengewerkt met Buddy Media om een oplossing te ontwikkelen voor merken die de leeftijd van hun volgers op een eenvoudige manier willen checken. De oplossing is gericht op bedrijven met producten waaraan een bepaalde minimum leeftijd hangt, zoals alcoholische dranken. In de afgelopen maanden is deze oplossing getest met een kleine groep bedrijven waaronder brouwerij MillerCoors.

In de praktijk werkt dit als volgt. Zodra je nu op Twitter het account van Coors Light wilt gaan volgen ontvang je na een druk op de knop Follow een Direct Message. In dit bericht zal dan worden gevraagd om te klikken op ingevoegde link om je leeftijd in te voeren.

Na het klikken op de link opent een pagina waar de leeftijd ingevoerd kan worden, als er niet wordt voldaan aan de minimumleeftijd die van toepassing is op het land waar je vandaan komt (ingesteld door het merk) dan zal het niet mogelijk zijn om het account te volgen en volgt hierover een melding. Wordt er wel voldaan wordt het merk direct gevolgd.

De ingevoerde leeftijd zal niet met het merk worden gedeeld. Het is tevens zo dat er verder geen controle zal plaatsvinden van hetgeen dat je hebt ingevoerd. Heb je per ongeluk een verkeerde leeftijd ingevoerd dan is er nog niets aan de hand en kan dit na 24 uur worden hersteld door het merk in kwestie simpelweg opnieuw te gaan volgen op Twitter. Bedrijven die geïnteresseerd zijn in deze extra check kunnen zich opgeven op age.twitter.com.

Lees meer over: