KLM start met betalen via Twitter en Facebook

KLM start met betalen via Twitter en Facebook

KLM is gestart met het kunnen betalen via sociale netwerken. Regelmatig gaven klanten aan graag te willen betalen via sociale netwerken en dit is waar KLM nu op is ingesprongen door een manier te bedenken om klanten te kunnen laten betalen via Twitter en Facebook.

Tot op heden was het al wel mogelijk om via sociale media extra services te regelen maar de betaling hiervan verliep altijd per telefoon. Klanten die Twitter of Facebook gebruiken om een vlucht te boeken, een vlucht om te boeken, een stoel te reserveren of extra bagage te regelen kunnen op deze nieuwe manier veel eenvoudiger het verschuldigde bedrag overmaken. Het gehele proces verloopt zodoende via Twitter of via Facebook.

De werking is vrij simpel. KLM stuurt je als klant via een priv├ębericht een link. Door op de gestuurde link te klikken opent een betaalscherm waarin de gewenste betaalmethode gekozen kan worden, iDeal of creditkaart. Wanneer de betaling binnen is, ontvangt de social media service agent een bericht. Daarna ontvangt de klant de bevestiging. KLM is de eerste vliegtuigmaatschappij waarbij het mogelijk is om op deze manier te betalen.

Elke week opnieuw beantwoorden 130 KLM social media service agents meer dan 35.000 vragen op Facebook en Twitter. Vorige week verwelkomde KLM de vijf miljoenste fan op de Facebookpagina, waarmee KLM de vliegtuigmaatschappij is met het grootste aantal fans.

betaling_klm

Lees meer over: ,