Kat teruggevonden dankzij adverteren op Facebook

Dat adverteren niet alleen goed is voor het promoten van producten, diensten, etc. blijkt wel uit het volgende verhaal. De kat genaamd Zion van James Woodley uit Chelmsford, een plaats net buiten Londen, was weggelopen en zoals gebruikelijk als een huisdier zoek is ging Woodley ook in de buurt op stap samen met zijn vriendin en een huisgenoot om aan buren en in winkels te vragen of ze Zion hadden gezien. Samen hingen ze ook flyers op echter was dit allemaal zonder succes en kon het drietal de kat niet terugvinden.

Na twee dagen zoeken besloot Woodley om zich te gaan richten op Facebook. Hij maakte een pagina aan met als titel 'Find Zion' en hij vroeg vrienden om naar de pagina te gaan, deze te liken en te delen in de hoop iemand te bereiken buiten zijn eigen vriendennetwerk.

Advertenties

Nadat de pagina was gemaakt besloot Woodley om de pagina bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen om te gaan adverteren op het netwerk in de hoop dat iemand de advertentie zou zien en misschien een tip zou kunnen geven over de locatie van Zion.

Hij richtte zijn advertenties specifiek op gebruikers van het sociale netwerk uit Chelmsford, volgens Facebook zou hij dan 60.000 gebruikers bereiken. En de keuze om te gaan adverteren bleek een bijzonder goede zet te zijn want 30 minuten nadat de advertenties live gingen ontving Woodley op de pagina een bericht van een meisje uit Chelmsford met het verzoek haar te bellen. Zij had de advertentie gezien en dacht de kat op de foto te herkennen, ze meende Zion twee dagen eerder gezien te hebben midden op een weg.

Ze was even bang dat de kat overreden was. Ze had namelijk geprobeerd de kat van de weg af te krijgen maar de kat was bang en vluchtte het bos in. Nadat Woodley met zijn vriendin en huisgenoot ging zoeken op de betreffende plek omschreven door het meisje vonden ze na een aantal keer roepen de kat weer terug. Dus waar Woodley 48 uur aan het zoeken is geweest op de 'oudewetse manier' zonder resultaat lukte het hem in 30 minuten via Facebook (plus 18 dollar voor de advertenties) om te kat daadwerkelijk terug te vinden.

ā€œIā€™m so lucky, and Zion was so lucky.ā€ aldus een blije en opgeluchte Woodley.

Lees meer over: