Instagram heeft een overeenkomst gesloten met advertentiebedrijf Omnicom

Instagram heeft een overeenkomst gesloten met advertentiebedrijf Omnicom

Instagram heeft een overeenkomst getekend met advertentiebedrijf Omnicom zo heeft een woordvoerder van Facebook kunnen bevestigen nadat Ad Age afgelopen week details over de overeenkomst publiceerde. Het zou gaan om een jaar lang adverteren op het sociale netwerk en de overeenkomst zou volgens de bronnen van Ad Age een waarde hebben van 100 miljoen dollar al zeggen andere bronnen dat dit bedrag niet correct is.

Veel reclame zien gebruikers tot op heden nog niet. In oktober afgelopen jaar toonde Instagram voor het eerst een voorbeeld van een advertentie en de reclames die tot op heden worden getoond zijn alleen zichtbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten. Een advertentie lijkt op een normaal bericht met als verschil dat er bovenaan is aangegeven op de plek waar normaal de datum staat dat het om een advertentie gaat. Door op dit labeltje te klikken kan er algemene informatie worden opgevraagd over advertenties op Instagram.

Sinds november werkte het bedrijf al samen met Michael Kors, Adidas, Ben & Jerry's, Burberry, General Electric, Lexus, Levi's, Macy's, PayPal en Starwood. This doesn’t change our advertising strategy moving forward. People will continue to see a limited number of beautiful, high–quality photos and videos from select brands who already have a strong presence on Instagram, aldus een woordvoerder van het sociale netwerk. Het is nog niet duidelijk wanneer gebruikers buiten de Verenigde Staten de advertenties gaan zien.

Lees meer over: ,