Instagram begint met tonen van advertenties voor gebruikers in VS

Instagram begint met tonen van advertenties voor gebruikers in VS

Instagram heeft laten weten in de komende maanden te gaan starten met het tonen van advertenties. Afgelopen maand bleek al dat het onderdeel van Facebook met de voorbereidingen begonnen was om advertenties te gaan toevoegen. In eerste instantie zullen alleen gebruikers in de Verenigde Staten de reclames in hun feeds gaan zien.

Gebruikers zullen zowel afbeeldingen als video's gaan tegenkomen die afkomstig zijn van een beperkt aantal merken die ze in de meeste gevallen zelf nog niet volgen. Omdat het tonen van advertenties uiteraard iets geheel nieuws is voor gebruikers zal Instagram langzaam gaan starten en gebruikers dus niet direct gaan overladen met advertenties.

Het is de bedoeling dat de advertenties er vergelijkbaar komen uit te zien als normale berichten met foto's en video's, tevens zal er bij elke advertentie een mogelijkheid worden geplaatst door het bedrijf om deze weer te verbergen en eventueel feedback te geven.

Instagram heeft nog geen voorbeeld gegeven van hoe een advertentie met een afbeelding of een video er straks uit zal komen te zien in het overzicht. Het is op dit moment nog niet duidelijk wanneer Instagram advertenties zal gaan tonen voor gebruikers in andere landen.

Seeing photos and videos from brands you don’t follow will be new, so we’ll start slow. We’ll focus on delivering a small number of beautiful, high-quality photos and videos from a handful of brands that are already great members of the Instagram community.

Our aim is to make any advertisements you see feel as natural to Instagram as the photos and videos many of you already enjoy from your favorite brands. After all, our team doesn’t just build Instagram, we use it each and every day. We want these ads to be enjoyable and creative in much the same way you see engaging, high-quality ads when you flip through your favorite magazine.

Lees meer over: ,