In 2011 Google keurde 134 miljoen advertenties af

Google heeft enkele cijfers bekend gemaakt die gaan over de hoeveelheid afgekeurde advertenties in de afgelopen jaren evenals het aantal uitgeschakelde accounts van adverteerders. Zo werden er in totaal in 2011 maar liefst 134 miljoen advertenties afgekeurd die in strijd waren met het advertentiebeleid en dat is meer dan het dubbele vergeleken met een jaar eerder, toen ging het nog slechts om 56.7 miljoen advertenties.

Accounts en sites

In 2009 waren dit er 42.5 miljoen en in 2008 ging het nog om slechts 25.3 miljoen advertenties. Het gaat dan bijvoorbeeld om misleidende advertenties, spam of malware.

Het aantal accounts dat werd uitgeschakeld is logischerwijs ook flink gestegen, in 2008 ging het nog om 18.000 accounts, in 2009 al 68.500 accounts, in 2010 ging het om 248.000 accounts en in 2011 ging het om 824.000 accounts. Afgelopen jaar werden er in totaal 610.000 websites geweigerd, in 2010 waren dit er 398.000 en 305.000 in 2009.

Kleine groep

Google zegt steeds beter te zijn geworden in het weren van adverteerders met slechte bedoelingen. Het gaat om slechts een relatief kleine groep die steeds sneller worden gepakt maar omdat Google hier juist beter en sneller in is geworden verdubbelen deze adverteerders hun inzet om de 'verdediging' te omzeilen en maken ze meer en sneller weer nieuwe accounts aan, zegt David W. Baker, Director of Engineering, Advertising.

Lees meer over: ,